Het stond al langer vast: Voltt dit keer niet in de Paradiso op een zaterdag, maar op een doodnormale dinsdag in club 11, een club die je van binnen moet zien zodat je naar buiten kan kijken. Het menu was om te smullen en zoals het voor mij iedere week wel mag zijn; soep vooraf en kalfsentrecote als main course, Voltt als toetje, en wat voor een!
Tijdens het eten stond Bart Skils ons te vermaken met minimale muziekjes met geluid op huiskamerniveau. Wat een gezellige huiskamer! Kostas Hom vervulde zijn rol als gastheer af en toe iets te goed, maar was nooit hinderlijk aanwezig, doch ernstig netjes voor zijn doen qua kleding. Leuk om te zien dat ook voor hem dit de eerste keer Voltt in de 11 was. Hij mocht plaatsnemen achter de decks op de afgesproken tijd, was daar zichtbaar gelukkig mee, en deed het dan ook op de manier zoals we dat van hem gewend zijn. Intensieve platen legde hij op, af en toe in mindere of meerdere mate, met vaak wat slordige mixjes, maar altijd met oprechte enthousiasme, en nooit zijn rol als gastheer uit het oog verliezend.
Na de koffie was het tijd om met voorbedachte rade het midden, of iets daarachter, van de dansvloer te vullen, achter de dj, en voor de installatie van Matthew Dear die om half 1 zijn live-act kon beginnen.
Dear keek een paar keer zorgelijk naar zijn laptop maar had niet echt de tijd om er nog een keer naar te kijken omdat Kostas Hom het de hoogste tijd vond en dat ook meermalen herhaalde.
De man met pseudoniemen waar je u tegen zegt (Audion, False, Jabberjaw) en tig keer zoveel dikke produkties moet wel heel gekke dingen doen wil hij je teleurstellen tijdens een uurtje Ableton live.
Sink the ship en Titty fuck waren leuke herkenningspunten in zijn act, waar hij je weer in een uurtje de verschillende kanten van minimale techno laat zien en een uurtje niet meer lijkt dan twee blikken op je horloge, begin en eind: De eerste hoopvol en de tweede voldaan, maar verbaasd dat een uur zo snel kan gaan.
Als je je omdraait staat Magda achter de draaitafels, die nu wel naar de dansvloer stonden, omdat iedereen het na het eten en Matthew Dear zeker de moeite vind om daar te staan waar ze staan, omdat ze daar staan.
Dansen op Magda, het klinkt gek, maar het is zeker niet moeilijk. Wat een sets geeft zij altijd weer weg. Van minimalere muziek, naar acid, naar slepende bassen, en vooral steeds die tikkende high-hats als kersje op de taart. Deze editie van Voltt zat er om 4 uur op, de mensen die niet wilden gaan slapen voor werk of school, konden het huiskamergevoel nog eens goed doornemen in de pickupclub alwaar Dear en Magda samen zouden draaien: de pannen van het dak.
Comments
Paul Bergenh.
20 May 2005
dansen op Magda!
Chris
20 May 2005
"[…]en een uurtje niet meer lijkt dan twee blikken op je horloge, begin en eind: De eerste hoopvol en de tweede voldaan, maar verbaasd dat een uur zo snel kan gaan.[..]"
Dat had ik bij Magda ook weer, misschien waren het drie blikken, en in plaats van een horloge een telefoon maar die 2,5 uur waren ook veel eerder voorbij dan me lief waren….
Was gezellig! Op naar het volgende doordeweekse feestje -> Soulcialism!
Chris
20 May 2005
Simultaan-replyen noemen ze datBrowser
20 May 2005
Lekkere review!
J. Lovehouse
20 May 2005
goede review & geweldig feestje
Ro
20 May 2005
Kort, maar zeker leuk!
Op naar Soulcialism!
Comments are closed