Ibiza Report door DJ Shiva

Dit jaar vertrok ik, zoals gewoonlijk, in September richting Ibiza (Catalaans: Eivissa). Het 541 km2 grote en mooie eiland behoort tot de Balearen en is gelegen in de Middellandse Zee ten oosten van het Spaanse vasteland.

September, het einde van het zomerseizoen, is dan toch wel de meest plezierige tijd om op het eiland te vertoeven. De meeste (party)toeristen zijn dan alweer vertrokken, de prijzen zijn dan iets gedaald en het weer is nog steeds erg aangenaam. Ook vinden in September de meeste closing-party’s van de grote clubs plaats waaronder de closing van Cocoon in Amnesia. Iets waar ik zelf natuurlijk erg naar uitkeek.

In eerste instantie zouden er dit jaar eindelijk 2 boekingen voor mij inzitten, waaronder een op de closing van “What’s Up” in club Space. (Space is naast Amnesia en Pacha, leading club van het eiland). Het is natuurlijk niet makkelijk om als beginnend deejay/producer voet aan wal te zetten op een eiland als Ibiza. Op Ibiza, ook wel het Mekka (eiland) van de internationale dancescene, worden vrijwel alleen de grote namen geboekt. Een boeking in een van de grootste clubs op het eiland zou natuurlijk erg leuk en goed zijn geweest maar, uiteindelijk en helaas: “beide opties gingen niet door." Niet getreurd, want er was toch genoeg te doen en te beleven……

De eerste paar dagen verbleef ik samen met collega dj 100% Isis in het mooie, rustige en heuvelrijke noorden van het eiland. De meeste hippies hebben zich hier in de loop der jaren gevestigd. En hier liggen de mooie rustige stranden en baaien. Die dagen verliepen dan ook vrij rustig en relaxt.
Een dag naar het mooie Saigo Blanca.

(waar veel mensen naar de zonsopgang komen kijken) en verder nog een middagje op het strand bij “Sundays Best”. Georganiseerd door de gelijknamige UK-based cd compilatie. Vooral een feestje voor UK crowd met o.a. Pete Tong en Zero7.

Op zondag was het leuk toeven op het strand van Beniras. Bij zonsondergang komen hier iedere zondag, met name, hippies samen en wordt er tijdens de zonsondergang djembé gespeeld en met vuur gedanst.

Vanuit het mooie, rustige noorden vervolgde ik met back-pack en platen mijn reis naar San Antonio, de “iets” minder aantrekkelijke, toeristische stad gelegen in het westen van het eiland. Een vriend van mij had daar onlangs een appartement gekocht en samen met twee andere vrienden uit New York zou ik daar een paar nachten verblijven. Gelukkig was er genoeg te doen zodat ik van San Antonio zelf maar weinig heb meegekregen. Het was goed dat ik al mijn energie gespaard had want vanavond zou het feest losbarsten tijdens de closing van Cocoon in Amnesia. Niemand minder dan mr. Sven Väth himself samen met Richie Hawtin, Alter Ego live, Ricardo Villalobos en John Acquaviva. De avond begon al goed met een diner in het restaurant waar de Cocoon posse wekelijks samenkomt.
De gastenlijst was daardoor snel geregeld en het feest kon beginnen. Isis had tevens gastenlijst kunnen regelen voor de closing van Manumission in de Privilege (Ex-KU), qua oppervlakte de grootste club van het eiland. Zelf was ik nog nooit bij Manumission geweest dus was ik wel benieuwd naar wat al die duizenden bezoekers trok. Helaas werd ik op beiden plekken niet echt verrast. In de Amnesia was het in de techno-zaal gewoonweg te druk en op het terras ontbrak het aan hoogtepunten. Normaliter
toch wel fan van Ricardo maar hij wist me dit keer niet echt te boeien. Waarschijnlijk omdat hij back-to-back draaide met John Acquaviva. Na een paar uur rondlopen in het VIP gedeelte werd het tijd voor Manumission. Ook daar had ik meer van verwacht. De sfeer van de underground-kinky-advertenties van de avond waren duidelijk nergens terug te vinden. Het publiek bestond hoofdzakelijk uit (Engelse) toeristen en het ontbrak duidelijk aan sfeer en energie. Gelukkig was er nog altijd de bekende Cocoon after-party op het strand van Ses Tanyol. . . . .

Na een heerlijk ontbijt vlakbij het strand van Ses Tanyol vertrokken we al vroeg richting de after. Vorig jaar was ik eerst gaan slapen en toen fris in de middag naar de after. Maar dat heeft weinig zin,
je komt dan in zo’n drukte, en andere sfeer, terecht. Gelukkig waren we ditmaal beter voorbereid en hadden we al het “nodige” bij ons. En het werd een heus feest !

100% Isis > rechts

Super sfeer, erg goede muziek en leuke mensen. Van ’s ochtends tot ’s avonds laat werden de heerlijkste electronische (after-party) platen gedraaid door señor Sjeik Väth.

Terugkijkend op de vakantie toch wel het beste feest.

Verdere muzikale hoogtepunten waren Circo Loco @ DC10 met Ricardo Villalobos en Richie Hawtin back-to-back. Eindelijk eens goede muziek in DC10, de weekend after-party club op maandag.

foto genomen met een GSM-camera

En tevens de closing van MR.C’s “Superfreak” in de Underground.

Waar voornamelijk de incrowd zelf te vinden was waaronder Danny Tenaglia, Omid 16B, een hoop promoters en…

Al met al zeker een geslaagde vakantie. Ondanks dat ik zelf geen plaat hoefde te draaien heb ik me dit jaar weer prima vermaakt !

Visit: www.djshiva.nl

Comments

Chris

7 October 2004

Leuk report met leuke foto's!
    Vriendin van me was dit jaar ook (weer) naar Ibiza geweest. Wordt helemaal gek als ik al die verhalen hoor en door de boekjes met line-ups van feesten blader…
    Misschien volgende zomer toch maar een weekje Ibiza?

Michael

10 October 2004

Very tempting indeed ;-)

• svarupananda

11 October 2004

Leuke pagina..En ook dit jaar was ik ook in beniras.. de eerste week van oktober… Het was nog heerlijk warm 30 graden.. en de zondagavond op beniras geeft me weer een vette oppepper om het hollandse kouwe natte te trotseren.. nu snel mijn pagina's aanpassen om de herfst tooi in wording van ibiza te tonen.. http://home.wanadoo.ml/svaya/niets.htm is nu nog een verslag van het voorjaar… maar over een paar daagjes staan er ook filmpjes met muziek van de djembé s op enz…. love truth celebration svarupananda